Algemene gebruiksvoorwaarden Mediaboetiek

 

Ondernemingsgegevens

Mediaboetiek / Medio BVBA

Leuvensesteenweg 286

3190 Boortmeerbeek

 

[customerservice@medio.be]


BE.0.457.645.406

 


Artikel 1: Algemene bepalingen

De Mediaboetiek van de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie, NV van publiek recht, met zetel te 1043 Brussel, Auguste Reyerslaan 52, Rechtspersonenregister Brussel, BTW-BE 0244 142 664, biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

                                                            

Voor de verkoop en levering van de producten op Mediaboetiek werkt de VRT samen met Medio BVBA, met zetel te 3190 Boortmeerbeek, Leuvensesteenweg 286, Rechtspersonenregister Leuven, BTW BE.0.457.645.406. Medio bvba treedt in de verkoopovereenkomsten gesloten binnen Mediaboetiek op als verkoper.


Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van Mediaboetiek. Bij het plaatsen van een bestelling via de Mediaboetiek moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk aanvaard zijn.


Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.

 

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.


De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn indicatief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en website van Mediaboetiek met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Mediaboetiek niet. Mediaboetiek is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Mediaboetiek is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.


Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. afmetingen, maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf schriftelijk contact op te nemen met onze klantendienst.


Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Mediaboetiek. Mediaboetiek kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.


Artikel 4: Online aankopen

Om onze producten te kunnen aankopen moet je aangemeld zijn op onze website.

Heb je al een profiel, dan kan je je meteen aanmelden.

Heb je nog geen profiel, dan moet je eerst registreren.

  1. Vul alle gegevens in op het registratieformulier en klik op de knop 'Registreer'.
  2. Je zal een e-mail van Mediaboetiek.be ontvangen om je profiel te activeren. Klik één keer op de link in deze e-mail.
  3. Je zal een boodschap te zien krijgen dat de activatie is gelukt.
  4. Je kan nu doorklikken naar de Mediaboetiek website om je aan te melden.

 

Om direct aan te melden klik je op de knop 'Aanmelden' in de rechterbovenhoek van de website.

  1. Vul je e-mail adres en wachtwoord in om je aan te melden.
  2. Nu kan je producten aankopen

Heb je problemen bij het registreren? Neem dan contact op met onze klantendienst.

 

Om een bestelling te plaatsen klik je, nadat je aangemeld bent op de site, op het gewenste product. Dit product staat nu in je winkelmandje. Je kan nu verder winkelen of je bestelling afronden. Wanneer je de bestelling wilt afronden, klik je op ‘betalen’.

 

Betalen kan via verschillende manieren. Om uw betaling zo veilig mogelijk te laten verlopen werken wij samen met Ogone e-Commerce. Ogone e-Commerce is een beveiligd betaalsysteem dat ontworpen is en beheerd wordt door Ogone n.v. De veiligheid van uw betalingen is voor Ogone e-Commerce een voortdurende zorg. Hun team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in dit domein, om u een veilige en betrouwbare dienst te leveren.

Betaalwijze                                                                                      Betaalkosten

Bancontact/Mister Cash/Maestro                                          Gratis

Creditcard (VISA, Mastercard, American Express)           Gratis

IDEAL                                                                                                  Gratis

Paypal                                                                                                Gratis

VRT Cadeaubon                                                                             Gratis

 

Indien je bestelling en betaling succesvol werden afgerond, krijg je als laatste pagina de bevestiging. Aansluitend hierop ontvang je op je mailadres van bestelling een bevestiging met alle details van je bestelling. Gelieve deze nauwkeurig te controleren. Bij onregelmatigheden of problemen, neem je contact op met de klantendienst.

 

Om op deze site te kunnen bestellen, moet je minstens 18 jaar zijn. Als je jonger bent, kan je je ouders of voogd vragen een bestelling te plaatsen.

 

Mediaboetiek is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Tenzij anders bedongen, worden de koopwaren ter beschikking gesteld van de koper in onze lokalen alwaar de levering plaatsvindt. Het transport van de goederen gebeurt in elk geval op risico van de koper.

 

De leveringstermijnen zijn enkel aangeduid bij benadering en de overschrijding ervan kan geen aanleiding geven tot ontbinding van de overeenkomst of tot betaling van schadevergoeding. Bij gedeeltelijke levering zal elke levering als afzonderlijke verkoop worden aanzien.

 

De prijzen vermeld in onze offertes en tarieven zijn gegarandeerd gedurende één maand vanaf de uitgifte, waarna zij onderhevig kunnen zijn aan wijzigingen. In deze tarieven zijn de verzendingskosten niet inbegrepen.

 

De goederen worden als conform aanvaard geacht bij de levering. Eventuele terugzending van goederen kan slechts gebeuren mits voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van Medio bvba en voor zover de veiligheidsverpakking niet is geopend en steeds op kosten van de koper. Dit zal onder meer het geval zijn bij levering in consignatie die slechts zullen gefactureerd worden indien de goederen niet in de ongeopende veiligheidsverpakking terug in het bezit gesteld zijn van Medio bvba binnen de overeengekomen termijn.

 

De levering gebeurt op volgende manieren:

 

Bij elk artikel staat een beschikbaarheidstermijn. Elke levertermijn is indicatief voor leveringen in België. Voor Nederland neem je best 1 dag extra levertijd in acht. Voor bestellingen vanuit andere landen moet je rekening houden met een iets langere levertijd.

 

Het is mogelijk dat de termijn wordt aangepast als een artikel uitverkocht blijkt te zijn. Deze termijn is een richtlijn waar wij ons zo strikt mogelijk proberen aan te houden. Het kan echter zijn dat een andere klant net het laatste stuk heeft besteld waardoor de levertijd iets kan oplopen. Gelieve er rekening mee te houden dat de status op de website een momentopname is. Het kan gebeuren dat na bestelling een leverancier zonder voorraad valt of het artikel 'uitverkocht' verklaard wordt. De productstatus wordt dan zo snel mogelijk aangepast. Indien het artikel niet kan geleverd worden, ontvang je van ons een mail met verdere instructies.

Wij streven er naar om zoveel mogelijk relevante producten in België en Nederland aan te bieden. We hebben helaas niet alle artikels in voorraad. Om je zo goed mogelijk te informeren rond de levertijd van uw pakketje vind je hieronder meer informatie over onze levertijden.

                               
In Voorraad
Voor 15.30u besteld, volgende werkdag bij u thuis
Artikels die op stock staan worden binnen de 24 uur verzonden. Heb je je bestelling voor 15.30u geplaatst, dan worden deze de volgende werkdag geleverd. Taxipost van bPost draagt hier zorg voor. Woon je in Nederland, dan wordt uw pakje een werkdag later geleverd. Voor alle andere landen moet je rekenen op een iets langere wachttijd.


Pre-orders

Wordt verwacht op ...

Het kan dat je in je bestelling producten hebt opgenomen die nog niet verschenen zijn of in herdruk zitten. Deze artikelen heb je dan alvast gereserveerd door je bestelling en deze worden automatisch naar u verzonden van zodra de uitgever het (nieuwe) artikel beschikbaar stelt. De vermoedelijke verschijningsdatum staat op de site onder voorbehoud van wijzigingen door de uitgever.


Levertijd ca. (aantal werkdagen)

Artikels die wij niet in stock hebben kondigen wij aan met bovenstaande vermelding, deze levertijd is dus afhankelijk van de gemiddelde levertijd van onze leverancier. Wij proberen rekening te houden met de ervaring die wij hebben met onze leveranciers in het verleden en schatten zo ook de leveringstermijn in.

De vermelding geldt voor verzendingen binnen België. Voor een verzending naar Nederland moet je nog een extra dag bijrekenen. Voor bestellingen naar andere landen moet je een langere levertijd aanrekenen.


Nog niet verschenen

Deze status geven wij aan wanneer een artikel nog niet verschenen is of in herdruk is.


Niet leverbaar/uitverkocht

Wanneer een artikel niet op stock is of niet meer beschikbaar wordt deze status weergegeven.


Tijdelijk niet leverbaar

Herdruk in overweging

Levertijd: Onbekend

Producten met deze vermelding hebben mogelijk een langere levertijd. Wij krijgen deze status door van onze leveranciers wanneer zij een herdruk in overweging nemen. Dit wil zeggen dat er in vele gevallen nog geen nieuwe herdrukdatum bekend is en dat wij moeten wachten op meer informatie. Van zodra deze informatie doorkomt, wordt de bestelling doorgezet en geleverd. Wij kunnen hier helaas geen exacte leverdatum plaatsen.


Tijdelijk niet leverbaar

Wordt verwacht op ...

Het kan dat u in uw bestelling producten hebt opgenomen die tijdelijk niet leverbaar zijn maar waar wij wel een nieuwe datum voor kennen. Deze artikelen heeft u dan alvast gereserveerd door uw bestelling en worden automatisch naar u verzonden van zodra de uitgever het artikel opnieuw beschikbaar stelt. De vermoedelijke verschijningsdatum staat op de site onder voorbehoud van wijzigingen door de uitgever.

 

Leveringstermijnen van de Post :

bPost garandeert in België een levering op de werkdag na verzending. De Nederlandse Post garandeert een gemiddelde levering 2,2 werkdagen na verzending. Pakjes naar andere landen worden geleverd tussen de 2,1 en 6,3 werkdagen na verzending. De status van uw bestelling kan je steeds opvolgen via je account.

 

Verzendingen in België worden door de Belgische Post de volgende werkdag uitgeleverd. Mocht je echter na drie werkdagen nog niets ontvangen hebben, ondanks ons mailbericht van verzending, kan je steeds contact opnemen met de klantendienst van bPost / Taxipost op het nummer 022 / 012345. Pakjes die niet in de brievenbus kunnen kan je steeds in een kantoor van bPost gaan afhalen. De postbode laat hierover bericht na. Deze pakjes worden meestal 2 weken in je plaatselijke kantoor bewaard. Woon je in België dan kan je gebruik maken van de Track & Trace van bPost. In de verzendingsmail vind je de link naar de website van bPost, waarlangs je te weten komt waar je pakje momenteel is. Klanten in het buitenland kunnen helaas geen gebruik maken van deze service.

 

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Mediaboetiek.

 

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

 

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Mediaboetiek.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van [...] te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij […].

 

De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het afsluiten van de dienstenovereenkomst.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag

 

a)      in geval van dienstenovereenkomsten of van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: "van de sluiting van de overeenkomst";

 

b)      voor overeenkomsten waarbij de Klant in dezelfde bestelling meerdere goederen heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd : "waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.";

 

c)       voor overeenkomsten betreffende de levering van een goed bestaande uit verschillende zendingen of onderdelen : "waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit krijgt.";

 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Mediaboetiek via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht. Klik hier om het standaardformulier voor herroeping te downloaden. Na ontvangst van uw herroeping, verzenden wij u een ontvangstbevestiging.

 

Wat betreft audio-, video- & computerprogrammatuur-artikelen, voorzien van een veiligheidsverpakking (CD, LP, DVD, Blu-Ray, enz…), zal een retour door Mediaboetiek slechts worden aanvaard wanneer deze verpakking ongeopend is.

Ebooks en eventuele andere digitale downloads vallen gezien hun aard buiten het herroepingsrecht. Met het aanvaarden van de voorwaarden stemt de consument in dat digitale bestanden die door de consument worden gekocht, geleverd worden, voordat de wettelijke bedenktijd is verstreken. Ook erkent hij/zij dat voor deze diensten geen wettelijke bedenktijd is.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Mediaboetiek heeft meegedeeld, terugzenden. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.

 

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Mediaboetiek zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.

 

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Mediaboetiek alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Mediaboetiek op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Mediaboetiek wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen.

 

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Mediaboetiek geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

 

Mediaboetiek betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

 

 

Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

 

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.


Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de klantendienst van Mediaboetiek en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Mediaboetiek.


Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Mediaboetiek zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

 

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.


Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.

 

 

Artikel 9: Klantendienst

De klantendienst van Mediaboetiek voor vragen over bestellingen is bereikbaar op het telefoonnummer +32.15.51.41.10, via dit contactformulier of per post op het volgende adres Medio BVBA, Leuvensesteenweg 286, 3190 Boortmeerbeek. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.

 

 

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Mediaboetiek beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.


Onverminderd het voorgaande behoudt Mediaboetiek zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

 

 

Artikel 11: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, Mediaboetiek respecteert de Belgische wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens.

 

De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling, versturen van nieuwsbrieven en eventueel reclame- en/of marketingdoeleinden.

 

U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Mediaboetiek (+ adres / email) gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.

 

In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing. Hiertoe kan U zich steeds richten tot Mediaboetiek (+ adres / email).

 

Het is mogelijk dat de verkregen persoonsgegevens binnen VRT worden doorgegeven.


De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Uw paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, Mediaboetiek heeft dus geen toegang tot uw paswoord.


Mediaboetiek en VRT houden online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen bekijken welke pagina’s van de internetsite in welke mate bezocht worden.

 

Indien u vragen heeft over deze privacy statement, kunt u ons contacteren op (email).

 

 

Artikel 12: Gebruik van cookies

Tijdens een bezoek aan de site kunnen 'cookies' op de harde schijf van uw computer geplaatst worden. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van uw computer of op uw mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer u een website raadpleegt. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren.

 

‘First party cookies’ zijn technische cookies die gebruikt worden door de bezochte site zelf en die tot doel hebben de site optimaal te laten functioneren. Bv: instellingen die de gebruiker bij de vorige bezoeken aan de site heeft gedaan, of nog : een vooraf ingevuld formulier met data dat de gebruiker tijdens vorige bezoeken heeft gedaan.

 

‘Third Party cookies’ zijn cookies die niet afkomstig zijn van de website zelf, maar wel van derden, bv. een aanwezige marketing of advertentieplug-in. Voor dergelijke cookies moet de bezoeker van de site eerst toestemming geven – dit kan gebeuren via een balk onderaan of bovenaan de website, met verwijzing naar deze policy, die het verder surfen op de website echter niet verhindert.

 

U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.

 

Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

 

 

Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door Mediaboetiek om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

 

Artikel 14: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Medio bvba. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

 


Artikel 15: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

 

Artikel 16: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met uitzondering van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Tenzij de Klant een consument is, zijn bij eventuele geschillen uitsluitend de rechtbanken van het arrondissementBrussel bevoegd.